Grafika & Design

Jak mohl vypadat vizuální styl Národní galerie Praha? Podívejte se na návrh, který se v soutěži umístil na 2. místě

Marek Kotrouš

Grafika a webdesign v agentuře maveb

Soutěž, ve které se utkalo 9 českých grafických studií má svého vítěze. Pojďme se ale společně podívat na to, s jakými návrhy vítězná práce ve druhém kole soutěže soupeřila.

Soutěž, kterou pro Národní galerii Praha organizoval CZECHDESIGN, se nakonec zúčastnilo z 10 oslovených celkem 9 grafických studií. Do druhého kola s vítězným studiem Najbrt postoupilo také studio Side2, které skončilo na druhém místě.

Cílem soutěže bylo najít vizuální identitu, která Národní galerii zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací.

Nová vizuální identita měla za cíl komunikovat galerii jako živou a otevřenou instituci, přátelskou a příjemnou k návštěvníkům, tedy aby byl znatelný posun od velké nepřístupné instituce, kterou symbolizuje dosavadní logo se znakem lva.

Side2

Kreativní studio, které založil grafický designér Tomáš Machek, tvoří také designéři Marius Corradini a Richard Jaroš. Za svou práci studio Side2 sklidilo řadu cen – Czech Grand Design, Nejkrásnější knihu a kalendáře roku nebo například cenu České filmové a televizní akademie za nejlepší filmový plakát. V jejich portfoliu najdeme vizuální identitu časopisu Newsweek, festivalu Mezipatra, orientační systém multifunkční auly Gong nebo Fakulty architektury ČVUT.

Side2, animace vizuální identity NGP | Zdroj: Czechdesign.cz, Side2

Side2, animace vizuální identity NGP | Zdroj: Czechdesign.cz, Side2

Side2, animace vizuální identity NGP | Zdroj: Czechdesign.cz, Side2

Side2, animace vizuální identity NGP | Zdroj: Czechdesign.cz, Side2

Side2, animace vizuální identity NGP | Zdroj: Czechdesign.cz, Side2

Side2, animace vizuální identity NGP | Zdroj: Czechdesign.cz, Side2

Komentář poroty
“Návrh předložil nezaměnitelnou, experimentální a hravou vizuální identitu, která nabízí velmi kvalitní komunikační potenciál. Silnou stránkou návrhu je výborně zpracovaná typografie, prakticky domyšlené, komplexní a citlivé řešení pro označení budov a atraktivní merchandising. Porota hlavně ocenila, že studio Side2 návrh od 1. kola soutěže posunulo všemi směry ke komplexní a přitom velmi originální formě korporátní identity. Předložený návrh byl však nakonec z hlediska praktického využití vnímán jako méně otevřený. V porovnání s vítězným návrhem tak nenabízí takový prostor a možnosti pro zpracování dalšími grafiky a spolupracujícími subjekty, které budou s novým programem vizuální identity NGP pracovat,” komentuje návrh odborná část poroty.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm vašim přátelům.

Mohlo by vás zajímat.

mavebáci na horách

Letošní rok je pro mnohé z nás taková menší zkouška 🔥 U nás v mavebu jsme si díky pandemii například mohli…

SOS. Moje firma umírá na koronavirus.

Doba je jaká je. S tím nic neuděláme, nebuďte z toho ale smutní. Aktuální situace možná odhaluje naše slabá místa,…

Chcete být v obraze?

Přihlašte se k odběru a o novinkách
budete vědět vždy jako jedni z prvních

Chcete být v obraze?

Přihlašte se k odběru a o novinkách
budete vědět vždy jako jedni z prvních

Menu