Marketing

Branding – novinka pro podporu značky v Skliku

Iveta Gerbejová

PPC optimalizátorka

Volejme sláva a tři dny se radujme! ??

K dnešku Sklik spustil možnost inzerovat v obsahové síti pomocí nového typu banneru zvaného branding. Je to vysoce viditelný formát reklamy, který obklopuje obsah na obsahových webech (např. Novinky.cz). Je vhodné ho používat ve všech fázích nákupního procesu podle STDC*.

Jde o statický banner o rozměrech 2000×1400 px a maximální datové velikosti 500 kB.

Pozor! Je potřeba, aby se grafik při jeho výrobě držel pravidel viditelných zón viz obrázek.

Jak vložit branding do kampaně?

Vkládání funguje naprosto stejně, jako když nahráváte nový banner – jen při výběru typu reklamy vyberete „Branding“.

Jaký zvolit platební model?

V případě brandingu Seznam doporučuje použít model CPT (platbu za tisíc zobrazení) s minimální částkou 110 Kč. Vzhledem k tomu, že branding běží i v garantovaných kampaních či RTB je konkurence pro tuhle plochu vysoká a tím pádem je třeba počítat s vyšší částkou za zobrazení.

Kam můžeme branding zacílit?

V současné chvíli je dle Seznamu možné zacílit na stránky Novinky.cz, kde s ním můžete zasáhnout až 55 % internetové populace. Dále pak na webech Echo24.cz či ČeskéNoviny.cz. Postupně budou zásah rozšiřovat na další „seznamácké“ weby a weby z partnerské sítě. Branding je možné zacílit stejně jako ostatní typy bannerů i kombinovat se všemi dostupnými typy cílení. Stejně tak ho můžete použít i retargetingových kampaních. Ideální využití je v případě, že uvádíte na trh nový výrobek a chcete na něj upozornit návštěvníky Vašich stránek za posledních až 6 měsíců.

Slovo závěrem

Z pohledu optimalizátora (i obyčejného uživatele internetu) musím říct, že branding je plocha, která se dá velmi dobře využít pro zviditelnění Vaší firmy, výrobku nebo služby. Je vidět „na první dobrou“ a především se zobrazuje na stránce, kam většina z nás denně „zaběhne“ zjistit, co se děje ve světě. Vzhledem k vyšší částce za zobrazení této reklamy, ale doporučuji zvážit, jestli je pro Vaše podnikání důležitá (chcete do ní dostatečně investovat) nebo zda rozpočet spíše nezacílit do vyhledávání, kde jsou přeci jen uživatelé internetu blíže ke konverzi než v obsahové síti.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm vašim přátelům.

* „STDC (See, Think, Do, Care) je marketingová metoda, která rozděluje zákazníky do čtyř fází nákupního rozhodování. Následně podle nich umožňuje přehledně vymýšlet a plánovat obsah. STDC je jednoduchý a v mnoha případech velmi funkční způsob, jak smysluplně pracovat na obsahovém marketingu.
STDC se využívá převážně v online marketingu, kdy si cílové publikum rozdělíme do čtyř fází rozhodování:

  • See — nejširší kvalifikované publikum – skupina, která nechce nakupovat, ale spojuje ji jasný záměr,
  • Think — o něco užší skupina, která už zvažuje nákup,
  • Do — malá skupina, která už nakupuje,
  • Care — skupina těch, kteří nakoupili více než dvakrát nebo nakupují pravidelně.“

Použité zdroje: http://www.artslexikon.cz/index.php?title=STDC, https://blog.seznam.cz/2018/07/branding-mocny-nastroj-na-posileni-znacky-nove-i-v-skliku/

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA, na kterou se vztahují Privacy PolicyTerms of Service společnosti Google.

Mohlo by vás zajímat.

Mohlo by vás zajímat.

Maveb(áci) na skalách

Čas letí jako voda, a i když se to nezdá, je to více jak rok, co jsme zdolali Jizeru, jednu…
Menu