Co je to vyhledávací a obsahová síť?

Každý, kdo přemýšlí nad online marketingem se určitě někdy setká s pojmy jako je vyhledávací a obsahová síť. Právě proto jsme si řekli, že bude dobré napsat krátký článek, kde Vás těmito pojmy z online reklamy seznámíme.

Ze všeho nejdůležitější je, položit si na začátku otázku:

„Co budu propagovat a co je mým cílem?“

Někdo investuje do reklamy na internetu jen proto, aby o sobě dal vědět a budoval svou značku. Jiní naopak investují, aby lidem ukázali například své produkty či služby a přiměli je, aby právě jejich nabídky díky reklamě využili. V obou těchto případech pro vás budou zajisté zajímavé systémy společnosti Google — Google Ads a Seznam — Sklik.

Seznam uvádí, že právě pomocí jejich obsahové sítě můžete zasáhnout celých 95 % české internetové populace v porovnání zásahu 90 % celosvětové internetové populace, jak uvádí Google. Na druhou stranu poměr vyhledávání v České republice se podle posledních průzkumů stále více přehupuje na stranu Googlu. Aktuálně je to zhruba 70:30 pro Google.

Chci, aby se o mě lidé dozvěděli…

Chcete o sobě dát vědět? Pak určitě doporučujeme obsahovou síť. Pokud o vás lidé neví, nebudou vás a ani vaše klíčová slova s největší pravděpodobností vyhledávat. Potřebujete se jim prostě ukázat, zaujmout je a přimět k názoru, že by se jim nabízené produkty či služby mohli hodit. Právě k tomu je obsahová síť perfektní.

V obsahové síti vaše inzeráty mohou být prezentovány formou:

  • Bannerů — plně postačí ± 5 rozměrů bannerů
  • Textových inzerátů
  • Kombinované reklamy (v Ads responzivní reklamy)
    Kombinovaná reklama je nyní velice populární v obsahové síti společnosti Seznam.cz, kde dle statistik vykazuje nadprůměrnou proklikovost napříč většinou oborů a cílových skupin. V budoucnu tak kompletně plně nahradí textové inzeráty

V obsahové síti také doporučujeme využít možnosti retargetingu, v případě společnosti Google remarketingu*, kterým můžete zpětně oslovit všechny návštěvníky vašich webových stránek a tím se jim znovu připomenout.

Tak a teď jste vidět! Přesto je na zvážení, a my jako agentura to doporučujeme, i v tomto případě zároveň zvážit vytvoření „malé“ vyhledávací kampaně, ve které se zaměříte na klíčová slova spojená s vaší značkou, případně s použitými informacemi v obsahové kampani. Tzn., když budete mít kampaň například na značku lyží, na kterých jezdí Ester Ledecká, s největší pravděpodobností reklamou zasáhnete velké publikum a klíčová slova spojená s vaší obsahovou reklamou se začnou více vyhledávat. Chcete být ve výsledcích a to nejlépe na první stránce? Tak to určitě zvažte i vyhledávací kampaně 😉

Chci, aby mě lidé našli…

Jste-li firma, která již nějakou dobu na trhu působí, ale potřebujete návštěvníky proměnit v klienty? Je na čase zaměřit se spíše na vyhledávací kampaně v kombinaci se zpětným oslovením (retargeting/remarketing). V případě e-shopu například možnost využití dynamického retargetingu (dynamický remarketing).

Obecně se dá průběh nákupu na internetu popsat ve třech bodech:

  • Sháním informace
  • Zjišťuji, kde je výrobek skladem a ještě k tomu za skvělou cenu
  • Výrobek chci hned, proto hledám prodejce, kterému můžu věřit, protože i jiní uživatelé internetu mu věří

Pokud uživatel teprve shání informace o produktu po kterém touží, může někdo kliknutí na reklamu považovat za nevýhodné, protože návštěvník nákup neuskutečnil. To je zajisté pravda, právě proto je zpětné oslovení skvělou volbou. Pokud je dobře nastaveno, můžete se uživateli vaše reklama s produktem připomenout ve vhodný čas, kdy už je v další fázi, ve fázi nákupu. A pokud poslední návštěva vašich internetových stránek zanechala na uživatele díky podrobným informacím, kvalitním obrázkům/videím a přehlednosti dobrý dojem, může se návštěvník snadno proměnit ve spokojeného klienta 😊

Myslíte, že je správné kampaně optimalizovat speciálně pro mobilní zařízení?
Já odpovídám že je! O tom ale zase někdy příště.

*Remarketing je funkce v Google Ads
*Retargeting je stejná funkce, ale v systému Sklik
Optimalizátorka kampaní Iveta Gerbejová

Ivet Gerbejová

Optimalizátorka kampaní
E-mail: iveta@maveb.cz

Optimalizátorka kampaní Iveta Gerbejová

Iveta Gerbejová

Optimalizátorka kampaní
E-mail: iveta@maveb.cz