
Každý, kdo přemýšlí nad online marketingem se určitě někdy setká s pojmy jako je vyhledávací a obsahová síť. Právě proto jsme si řekli, že bude dobré napsat krátký článek, kde Vás těmito pojmy z online reklamy seznámíme.
Ze všeho nejdůležitější je, položit si na začátku otázku:
„Co budu propagovat a co je mým cílem?“
Někdo investuje do reklamy na internetu jen proto, aby o sobě dal vědět a budoval svou značku. Jiní naopak investují, aby lidem ukázali například své produkty či služby a přiměli je, aby právě jejich nabídky díky reklamě využili. V obou těchto případech pro vás budou zajisté zajímavé systémy společnosti Google — Google Ads a Seznam — Sklik.
Seznam uvádí, že právě pomocí jejich obsahové sítě můžete zasáhnout celých 95 % české internetové populace v porovnání zásahu 90 % celosvětové internetové populace, jak uvádí Google. Na druhou stranu poměr vyhledávání v České republice se podle posledních průzkumů stále více přehupuje na stranu Googlu. Aktuálně je to zhruba 70:30 pro Google.
Chci, aby se o mě lidé dozvěděli…
Chcete o sobě dát vědět? Pak určitě doporučujeme obsahovou síť. Pokud o vás lidé neví, nebudou vás a ani vaše klíčová slova s největší pravděpodobností vyhledávat. Potřebujete se jim prostě ukázat, zaujmout je a přimět k názoru, že by se jim nabízené produkty či služby mohli hodit. Právě k tomu je obsahová síť perfektní.
V obsahové síti vaše inzeráty mohou být prezentovány formou:
- Bannerů — plně postačí ± 5 rozměrů bannerů
- Textových inzerátů
- Kombinované reklamy (v Ads responzivní reklamy)
Kombinovaná reklama je nyní velice populární v obsahové síti společnosti Seznam.cz, kde dle statistik vykazuje nadprůměrnou proklikovost napříč většinou oborů a cílových skupin. V budoucnu tak kompletně plně nahradí textové inzeráty
V obsahové síti také doporučujeme využít možnosti retargetingu, v případě společnosti Google remarketingu*, kterým můžete zpětně oslovit všechny návštěvníky vašich webových stránek a tím se jim znovu připomenout.
Tak a teď jste vidět! Přesto je na zvážení, a my jako agentura to doporučujeme, i v tomto případě zároveň zvážit vytvoření „malé“ vyhledávací kampaně, ve které se zaměříte na klíčová slova spojená s vaší značkou, případně s použitými informacemi v obsahové kampani. Tzn., když budete mít kampaň například na značku lyží, na kterých jezdí Ester Ledecká, s největší pravděpodobností reklamou zasáhnete velké publikum a klíčová slova spojená s vaší obsahovou reklamou se začnou více vyhledávat. Chcete být ve výsledcích a to nejlépe na první stránce? Tak to určitě zvažte i vyhledávací kampaně ?