Jak vytvořit a nasdílet Facebook katalog

Chcete ve svých příspěvcích na Facebooku a Instagramu označovat produkty vašeho obchodu? Tak to se bez Facebook katalogu neobejdete. V našem návodu si ukážeme, jak takový Facebook katalog vytvořit. 💪

Krok 1: Přihlášení do Facebook Business Manager účtu.
Krok 2: Vytvoření Facebook katalogu.
Krok 3: Základní nastavení katalogu.
Krok 4: Nastavení sdílení u katalogu.

Krok 1:

Přihlášení do Facebook Business Manager účtu.

  • Do vyhledávače ve vašem prohlížeči zadejte url domovské stránky Facebook Business Managera, nebo jednoduše klikněte na odkaz https://business.facebook.com (do účtu se také lze přepnout z vašeho soukromého účtu Modrá navigační lišta › Ikonka šipky směřující dolu v právé části nabídky › V roletovém menu klikněte na název vašeho FBM účtu)
  • Na zobrazené stránce klikněte na položku „PŘIHLÁSIT SE“
  • Přihlašte se svými přihlašovacími údaji (nemáte ještě Facebook Business Manager vytvořen?
    Více v Jak vytvořit Facebook Business Manager)


Krok 2:

Vytvoření Facebook katalogu.

  • Na domovské stránce klikněte na tlačítko hlavního menu
  • V hlavním menu ve sloupci „Položky“ vyberte položku „Katalogy“

Krok 3:

Základní nastavení katalogu.

  • V nabídce zvolte, čeho se bude katalog týkat, v naší ukázce volíme „E-commerce“
  • Dále klikněte na tlačítko „Další“


  • V další nabídce je potřeba zvolit, jakým způsobem se budou produkty v katalogu synchronizovat. Pokud používáte známější redakční systémy, jako například Shopify, Big Commerce, 3dcart, Magento, OpenCart, Sotreden nebo Woocommerce, klikněte na tlačítko „Connect E-commerce Platform, vyberte vaše eshopové řešení a pokračujte kliknutím na modré tlačítko a držte se pokyny, které se u jednotlivých řešení mohou lišit.
  • Chcete li produkty udržovat aktuální pomocí feedu, zvolte „Upload Product Info“

Katalog byl vytvořen. Nyní je potřeba ale nastavit synchronizaci produktů, se kterou Vám už lze pomoci.

Fakta o katalogu

  • Katalog nelze přemístit, přesunout, proto nejlepší, vytvoříte-li si ho sami na vlastním účtě
  • Chcete-li použít katalog na vlastní Facebook stránce, je třeba nechat Facebook vytvořit katalog za Vás. To se stane v případě, že v nastavení stránky aktivujete sekce „Obchod“

Krok 4:

Nastavení sdílení u katalogu.

Katalog je vytvořený, proto se přesuneme do nastavení firmy, abychom mohli katalog nasdílet. Přesuneme se tedy do nastavení firmy. V hlavním rozevíracím menu zvolíme v pátem sloupci „Nastavení ⇢ Nastavení firmy“

  • Ve vertikálním menu po levé straně zvolíme v sekci „Zdroje dat“ první položku „Katalog“
  • V seznamu vytvořených katalogů zvolíme ten, který chceme nasdílet
  • Klikneme na políčko „partneři ⇢ Přiřadit partnera“

  • V rozbalovací nabídce vyberte práva pro uživatele, kterému chcete katalog nasdílet
  • Zkopírujte odkaz a zašlete ho například emailem tomu, komu chcete přístup udělit (odkaz lze použít pouze jednou)
  • Druhou variantou nasdílení účtu je, nasdílení pomocí ID uživatele/agentury, které zadáváte po kliknutí na „Namísto toho propojte svůj katalog přes ID firmy partnera“

Závěr.

Facebook katalog máme vytvořený. Chcete-li označovat produkty z Facebook katalogu i na Instagramu? Musíte si aktivovat Instagram Business profil a vyčkat, dokud katalog Facebook neschválí. Proces nejde nijak urychlit, nezbývá vám nic jiného, než čekat.

Nenašli jste, co jste hledali, nebo si s vytvářením katalogu nevíte rady? Napište mi 👇😉

Grafik a webdesignér agentury maveb. media

Marek Kotrouš

Grafika a webdesign
E-mail: marek@maveb.cz

Grafik a webdesignér agentury maveb. media

Marek Kotrouš

Grafika a webdesign
E-mail: marek@maveb.cz

Kam dál.

Jak nasdílet Facebook Pixel