Marketing

Získejte víc z PPC kampaní (Co je to ten remarketing?)

Jirka Randula

PPC optimalizátor

Pokud jste již někdy přemýšleli o online kampaních, určitě jste zaslechli pojmy retargeting nebo remarketing. Pro nás jde o nedílnou součást PPC kampaní. Význam mají oba stejný – jedná se o zpětné oslovování návštěvníků vašich stránek. Jen se v různých systémech stejná funkce nazývá jinak.

Remarketing

Původně nástroj v reklamním PPC systému od Google AdWords (dnes Google Ads), který byl spuštěn v roce 2010. A abychom se drželi doby, označení Remarketing používá pro stejnou funkčnost i Facebook.

Retargeting

Obdobu remarketingu, spustil v roce 2014 také český vyhledávač Seznam.cz.

Názvosloví je nám již nyní jasné a my s dovolením bude dále již používat pouze jeden výraz a to Remarketing. Přeci jenom ho používá většina systémů ?

A teď pojďme k tomu, jak funguje. Remarketing funguje tak, že uživatelé, kteří navštíví váš web, jsou označenipomocí tzv. cookies. Webový prohlížeč si cookies uloží a následně návštěvníka přiřadí do tzv. remarketingového seznamu. Remarketingový systém pak na základě těchto seznamů umí reklamu zobrazit pouze těm, kteří se v něm nacházejí (splňují daná kritéria).

Seznamy publik se dají vytvářet hned podle několika kritérií, která uživatel na vašem webu splnil. Příkladem klasických nastavení bývá:

  • Na základě URL, které si na vašem webu prohlédl
  • Na základě třeba celé kategorie, kterou si prohlížel
  • Můžeme používat různé seznamy podle doby od návštěvy klienta
  • Do retargetingového seznamu můžeme sbírat jen návštěvníky, kteří provedli nějakou akci
  • A další…

V ideálním případě jde kampaň vymyslet pro každý účet. Pokud se remarketingová kampaň dostane do rukou skutečného specialisty, který ji vymyslí a nastaví chytře, funguje úplně v každém oboru podnikání.

Takový remarketing může mít několik různých cílů. Připomenout se návštěvníkům, kteří již navštívili váš web nebo nedokončili objednávku ve vašem e-shopu, aby se k vám vrátili a obchod dokončili. Cílem může být ale i oslovení návštěvníků, kteří již u vás něco nakoupili a vy jim chcete nabídnout například nějaký doplněk (nakoupí vysavač a remarketingem mu nabídnete například sáčky do koupeného vysavače). Nebo se návštěvníkům jen připomínáte a víc se jim vrýváte do povědomí. Ale pozor! Vždy to musí být s rozumem, abyste nedosáhli efektu, že vás bude uživatel proklínat za to, že vás vidí „na každém online rohu“.

Remarketing patří mezi velmi účinné a efektivní nástroje online marketingového mixu. Většinou s vyšší návratností investic. To bývá jeho největší výhodou. Je totiž mnohem větší pravděpodobnost, že na vašem webu nakoupí lidé, kteří vás znají, než ti, kteří o vás nikdy neslyšeli. Důležité je ale poznamenat, že ač se může zdát, remarketing všechno nevyřeší. Jako jedno úskalí může být dostatečně velké publikum pro oslovení remarketingem. Abyste takové publikum získali, potřebujete mít dostatečnou návštěvnost webu. A o tom zase někdy příště ?

Líbil se vám článek? Řekněte o něm vašim přátelům?

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA, na kterou se vztahují Privacy PolicyTerms of Service společnosti Google.

Mohlo by vás zajímat.

Mohlo by vás zajímat.

Firmy.cz nově spolupracují s Booking.com

Firmy.cz spolupracují s Booking.com. Co přesně to pro majitele hotelů, penzionů a jiných ubytovacích zařízení znamená? Firmy.cz spolupracují s Booking.com a zjednodušují…
Menu