Marketing

Recyklované vánoční reklamy? Ano! Ale s pravidly

Iveta Gerbejová

PPC optimalizátorka

Ukážeme vám, jak postupovat, když chcete obnovit kampaně z loňského roku. Protože i “recyklace” musí mít svůj řád.

Například v loňském roce jste měli spuštěny vánoční kampaně, se kterými jste byli spokojeni. Kampaně jste po Vánocích pozastavili a teď byste je chtěli znovu využít. Věřte, že jen spustit je nestačí.

A protože víme, že spousta z vás řeší sezónní kampaně, rozhodli jsme se s Jirkou vybrat pro vás ta nejdůležitější doporučení. Na co byste neměli zapomenout před jejich opětovným spuštěním?

5 + 1 nejdůležitějších věcí pro každého

  1. Zkontrolovat aktuálnost nabízeného sortimentu v kampaních — v kampaních můžete mít loňské modely, které již nejsou skladem
  2. Zkontrolovat, zda inzeráty vedou na správné stránky — doporučuji použít k tomu online google nástroj nebo mini program Xenu – zkontroluje, zda cílové URL adresy nevedou na neexistující stránky nebo zda nejsou přesměrovány
  3. Zkontrolovat, zda také odkazy na podstránky vedou na správné stránky — Často opomíjená kontrola rozšíření reklam, která ale může v konečném důsledku mít zásadní vliv na kampaně
  4. Pokud máte retargeting/remarketing, určitě zkontrolovat, zda se načítají publika — pokud jste dělali nějaké úpravy na webu, tak i zda je kód správně nasazený
  5. Zkontrolovat aktuálnost inzerátů — v inzerátu můžete mít uvedeno, že aktuální slevy jsou 20 %, letos ale nedáváte slevy, místo toho jste schopní zboží ke klientovi dopravit do 24 hodin od objednání
  6. Zapracovat do kampaní novinky, které mohou výrazně zvýšit výkon kampaní – aktuálně jsou to např.:

Sklik

  • ETA inzeráty (rozšířené inzeráty, které fungují od loňského roku)
  • Kombinovaná reklama (obrázek, logo a text – nahrazuje v obsahu textové inzeráty, které seznam přestává podporovat)
  • Branding (obsahový banner – více v článku Branding — novinka pro podporu značky v Skliku)

Google Ads

  • Nový typ rozšířených inzerátů (zapracovaný 3. nadpis a 2. popisný řádek)
  • 90-ti znakový popisek u inzerátů
  • Text popisků u odkazů na podstránky (pokud chybí, Google na to prozatím upozorňuje)

Co navíc zkontrolovat, pokud jste internetový obchod

Sklik

  • Zda je správně načtený feed
  • Zda máte nasazený rozšířený RTG kód pro cílení DRTG na kategorie
  • Nastavení Produktových inzerátů
  • Nastavení Dynamického retargetingu – na produkty i kategorie

Google Ads

  • Zkontrolovat feed v Merchant Center
  • Nastavení PLA
  • Nastavení Dynamického remarketingu

Kontrolou a přenastavením to nekončí

Vše jste zkontrolovali, zdárně nastavili a kampaň je spuštěná. Nepřináší Vám kampaň kýžený výsledek? Jednou z mnoha možností, proč tomu tak je, je fakt, že kampaň byla dlouhou dobu vypnutá a nastavené ceny za proklik i rozpočty, které byly zoptimalizované na loňský rok již nejsou dostačující. Je proto potřeba, zhruba po týdnu kampaně projít, v případě potřeby navýšit maximální cenu za proklik a hlavně neustále prohlížet vyhledávací dotazy a doplňovat vylučující klíčová slova, která jsou stěžejní pro kvalitu inzerce.

Aby kampaně dobře fungovali, je třeba se jejich úpravě věnovat průběžně.

Závěrem

Z praxe víme, že rozhodně není špatně opakovaně spouštět sezónní kampaně (někdy je to dokonce nutnost a výhodnější než vytvářet kampaně nové). V různých částech roku je pro potencionální klienty důležité nebo užitečné jiné zboží a tomu byste měli své reklamy přizpůsobit. Je ale důležité držet krok s vývojem v reklamních systémech a doplňovat novinky do kampaní.

Pokud si nevíte s úpravami rady, obraťte se na nás. Kampaně pro vás rádi zaktualizujeme.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA, na kterou se vztahují Privacy PolicyTerms of Service společnosti Google.

Mohlo by vás zajímat.

Mohlo by vás zajímat.

Maveb(áci) na skalách

Čas letí jako voda, a i když se to nezdá, je to více jak rok, co jsme zdolali Jizeru, jednu…
Menu