Marketing

Sklik Expert Forum 2019, 8 hodin v 8 minutách

Sklik Expert Forum 2019 | Zdroj: Sklik.cz, Facebook

Michal Brada

Obchod a reklama

Sklik Expert Forum 2019 a Seznam Forum 2019, dvě konference od Seznamu, které proběhly a my byli u toho. Poprvé během našeho více než ročního fungování jsme dostali pozvánku od Seznamu na konferenci, a to rovnou na dvě. Nejdříve se Iveta s Michalem vydali do té naší stověžaté Prahy nasát nové informace nejen z Skliku na Sklik Expert Forum 2019. No a hned další týden Jirka s Michalem vyrazili na Seznam Forum 2019 rozšířit si obzory v RTB a získat inspiraci pro další práci s našimi klienty. A teď už pojďme na to, co nám přišlo nejzajímavější a o co se s vámi nyní rádi podělíme.

Dnes vám dáme první dávku informací z Sklik Expert Fóra 2019 a příští týden se můžete těšit na druhou dávku informací, tentokrát ze Seznam Fóra 2019.

Vezměme to postupně, ale nebojte, do odborný podrobností se pouštět nebudeme. Přeci jenom, na této konferenci se sjedou PPC specialisté z celé ČR a pro nezasvěcené to může být občas trochu psycho.

Tomáš Pergler, alis Tazzy

Ředitel divize Vyhledávání Seznam.cz

V prvním vstupu nám Tomáš představil trendy ve vyhledávání na Seznamu. Ano, vyhledávání na Seznamu se do důchodu nechystá a stále ho měsíčně použije dle Netmonitoru 4,5 mil. lidí. Navíc se stále více bude Seznam zaměřovat na zlepšení výsledků hledání, když někdo hledá konkrétní zboží. To jistě potěší především všechny e-shopy. Myslíme si, že to byla jedna z přednášek, kterou by stálo za to slyšet, i když online marketing nepotřebujete. Je prostě super, že zrovna u nás má Google konkurenci ve vyhledávání, protože stejný komfort už mají jen Tchaj-wan, Japonsko a Jižní Korea. Jo a málem bychom zapomněli, ještě Rusko a Čína, kdo by to byl řekl 🙂. A jedna z myšlenek, kterou ve videu můžete najít: „Když se snažíte spočítat poměr ze dvou čísel, který neznáte, tak se počítá dost blbě.“  Nebojte, opravdu video stojí za zhlédnutí!

Bára Vaňková
Karel Rujzl
Lucka Hvězdová

Následovala přednáška Báry, která představila 3 tipy jak elegantně můžeme řešit velké úpravy kampaní. Jedna z těch odbornějších přednášek 😊 Stejně tak přednáška „Příběh jednoho scriptu“ od Karla Rujzla byla pro PPC fajnšmekry a pro nás určitě velmi zajímavá. Nápadů na zrychlení práce v rámci kampaní není nikdy dost. Navíc super odprezentováno. I tak si myslíme, že první minuta je vhodná pro každého, podívejte se… video. No a před přestávkou nám Lucka Hvězdová ze Zboží.cz svou přednáškou „Diagnostika feedu pro PPC specialisty“ připomněla, jaké jsou nejčastější chyby v rámci feedů.

Následující část konference patří k těm velmi oblíbeným snad během každé konference. Přestávka přijde vždy vhod, já se vydal pro něco k pití a Ivet? No, začátek přestávky byl pro ni ve znamení jedné urgent úpravy klientovi kampaně. Kdo by chtěl mít v inzerátu chybně informaci o dopravě zdarma. Některé úpravy prostě nepočkají. Ale zvládla to rychle, takže i to občerstvení ještě bylo, teda pití 😃 První část i s pauzou, kdy jsme se potkali s bývalými kolegy a kamarády byla za námi. Druhý blog přednášek před námi, tak pojďme na to. A že to bude stát za to.

Martin Jandora

Specialista DMP

Hned první prezentace od Martina nás přenesla do světa vytváření nových publik pro cílení v kampaních. Jedná se o tzv. cílení na Brandlovers, takže můžeme nově využít cílení na uživatele preferující konkrétní značky např. Adidas, Tescomu a další značky. Jestli máte jednu z 30 Brandlovers, na které lze v nabídce cílit, v nabídce, je to právě pro vás. Jako další možnost cílení bude nově možné využívat vylepšené cílení na B2B segment.

Lucka & Marie

Agentura Taste

V další přednášce jsme se setkali, díky Lucce a Marii z agentury Taste, s propojením RTB a Skliku. Propojení nám představili díky case study se zaměřením na využití Brandingu. V tomto konkrétním případu byl Branding z RTB vhodnější pro akvizici nových zákazníků a z Skliku byl výkonnější pro retargeting. Ukázka toho, jak se nebát jednotlivé systémy kombinovat a následně si vybrat ten nejefektivnější v různém stádiu práce s uživateli. RTB a Sklik tu nejsou od toho, aby spolu soupeřili o investice klientů, ale aby se co nejlépe doplňovali.

Kuba Loula

Konzultant výkonnostní reklamy

Nyní se pojďme přesunout na téma „Boostujeme nativní reklamu v Skliku“, které nám představil Kuba. Zajímavé téma, a i když jsme si po konferenci s Sklikem upřesnili hlavní myšlenku, my jsem na pojem nativní reklama trochu „pedanti“, stejně se neztotožňujeme s názvem přednášky. To, co se během přednášky boostovalo, byl reklamní formát kombinované reklamy, nikoli nativní reklama jako taková. Ale to je náš agenturní pohled na nativní reklamu. Jádro přednášky bylo o práci s kreativou, jak správně volit texty pro kombinovaný formát a jaký obrázek. Tím, že vše bylo postaveno na case study od robotických vysavačů, opět se ukázala historická pravda. Jako obrázek do kreativy nejlépe fungují malé děti a zvířátka 👶🐩🐈. Hlavní sdělení je za nás – „Dejte si záležet na kreativě, vyplatí se to.“ A protože není v plánech Skliku nějak oddělovat opravdu nativní plochy od těch ostatních, vytvářejte všechny kombinované reklamy jako by měly být vidět na nativních plochách. Výsledky by měly být lepší. A protože si Kuba pódium opravdu užívá, rozhodně jsme se během přednášky pobavili 👌 Jestli chcete, můžete i vy ve videu níže.

Veronika Janušková

Strážkyně inzerce v Skliku

Po tomto, z našeho pohledu trochu kontroverzním tématu, nás čekala trocha „oddychu“ s Veronikou, která vede tým „Strážců inzerce v Skliku“. Podělila se s námi o nejčastější chyby v rámci inzerátů a nějaké ty tipy, jak jim předejít. Například, že obrázek pro kombinovaný formát nesmí obsahovat žádné texty. Ale pokud je na obrázku produkt, pak ho samozřejmě „svlékat“ z textu nemusíte. Zkrátka zase jsme o trochu blíž celkovému zrychlení procesu schvalování kreativ, kdy můžeme případné nedokonalosti řešit přímo s vámi, myšleno klienty, a nemusíme čekat na zamítnutí ze strany Skliku.

David Velechovský

Manažer Sklik konzultace

Zdeněk Líbal

Product manager UI

Jako poslední se na pódium postavil David a Zdeněk. To, co mě v Seznamu vždycky bavilo je ta různorodost používání ČJ a AJ v názvech pozic. Jedna firma, jiný manag(ž)er 🙈. Kluci nám představili novinky, na které se můžeme v nejbližším období těšit. Nejdříve nám připomněli poslední nedávno představenou novinku, a to Dynamický banner. Možnost v rámci bannerů dynamicky ukazovat uživatelům konkrétní produkty. Pro ulehčení a odlišení vlastního brandu jsou k dispozici šablony, které si můžete podle sebe upravovat. A právě veškeré funkce na úpravu šablon chce Sklik navíc zprovoznit i pro Dynamický retargeting ještě do vánoční sezóny. Nechme se překvapit, jestli to časově zvládne. Další plánovanou novinkou, která se připravuje pro vás klienty, je možnost využití HTML5 bannerů = hýbací obrázky. Kdo je přesvědčený o tom, že funguje animovaný banner více než statický, bude mít snad již brzy šanci si své přesvědčení ověřit nebo naopak vyvrátit. To, co ale bude za nás největší plánovaná pecka je přidání informace o zásahu kampaně. Prakticky bychom měli konečně vidět kolik uživatelů z cílové skupiny jsme reklamou zasáhli. Haleluja! Pokud využíváte brandové kampaně, tak vám právě tento údaj zásadně chybí.

A to je vše. Na závěr se dá říct, že v Skliku se pořád něco děje a to chválíme. Navíc celkově se jedná o věci, které pomáhají nejen kampaním, a tedy i klientům, ale i lidem spravující kampaně. Jen tak dál.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm vašim přátelům.

Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA, na kterou se vztahují Privacy PolicyTerms of Service společnosti Google.

Mohlo by vás zajímat.

Mohlo by vás zajímat.

Maveb(áci) na skalách

Čas letí jako voda, a i když se to nezdá, je to více jak rok, co jsme zdolali Jizeru, jednu…
Menu