Marketing

Začněte s marketingem včas a získejte zákazníky dřív, než je za vás získá někdo jiný, 1. díl

Ahoj, já jsem markeťák rakeťák z mavebu

Marek Kotrouš

Grafika a webdesign v agentuře maveb

S pojmem slova „marketing“ se setkáváme dnes a denně. Někdo při zaslechnutí tohoto slova startuje jako býk na červenou, jiní jsou si zase ochotni přiznat, že s marketingem potřebují pomoci. Právě proto jsme se rozhodli, že sepíšeme naši vlastní kuchařku, která každému v začátcích s marketingem jistě pomůže.

Celá myšlenka vytvořit marketingovou kuchařku vznikla před mnoha měsíci a jak rychle nápad přišel, stejně rychle i odešel, a to hned prvním receptem. Ke kuchařce jsme se však pravidelně vraceli na každé z našich porad, kde jsme se shodli, že by bylo dobré v tomto projektu pokračovat. A tak pokud čtete tyto řádky, je vidět, že k tomu skutečně došlo.

První recept jsme již publikovali, nicméně s několika měsíčním odstupem jsme dospěli k závěru, že bude nejlepší začít úplně od začátku, neboť kdo to s podnikáním myslí opravdu vážně, bohužel se dnes neobejde bez vlastní identity a internetových stránek. Právě tomuto tématu se budeme věnovat. Pojďme tedy na to.

Začínáme podnikat… Hurá!

Ať už jste živnostník, s r óčko nebo akciovka, potřebujete vlastní identitu, jako je logo, barvy a spoustu a spoustu dalšího. Pro začátek se ale jistě shodneme, že základem každé značky je logo. Logo je poznávací prvek, díky kterému si vás vaši klienti mohou zapamatovat nebo díky kterému se můžete odlišit od vaší konkurence. Právě proto je důležité věnovat logu velkou pozornost. Logo si ze všudypřítomných šablon máte možnost vytvořit sami nebo jeho tvorbu svěřit někomu, kdo s návrhem log má bohaté zkušenosti a ví, na co si dát pozor, což jednou dříve nebo později zjistíte sami. Ať už se ale rozhodnete jakkoliv, myslete především na to, že vás nové logo musí reprezentovat, nikoli ve vašich zákaznících vyvolávat pocity nedůvěry či pochybností.

Kvalitní logo máte, teď by to chtělo získat své první zákazníky. Jak na to?

Internetové stránky

Předpokládáme, že vás zajímá online marketing a základním pilířem každého online marketingu je internetová stránka. Třeba taková ukázková zákaznice Marta by si elektrokolo nekoupila, kdyby se jí žádné z nabídky nelíbilo. Na nabídku by se nepodívala, kdyby se ji stránka špatně načítala, byla nepřehledná nebo nevkusná. Ať už ale stránka vypadá jakkoli, kdybyste ji neměli, tak by ji Marta neměla možnost navštívit a dozvědět se, kdo jste a co nabízíte.

Na co si dát na svých stránkách ale pozor, aby zákazníci neodcházeli dřív, než si produkt nebo službu objednají?

Rychlost

Jedno je všude naprosto stejné: „Nikdo nemá rád čekání“. Rychlost stránek je právě prvním kritériem, kde na sebe můžete negativně upozornit a v nejhorším případě o potenciálního zákazníka rovnou přijít. Proto tedy pozor. Myslete na rychlost. Nikdo nečeká rád, to platí všude, ať už na internetu, ve frontě nebo v koloně.

Mobilní zobrazení především

Při tvorbě webu také nezapomínejte na to, že se návštěvníci internetu stále častěji přesouvají z počítačů na mobilní zařízení. Právě proto, pokud jste byli zvyklí věnovat se desktopové verzi v porovnání té mobilní v poměru 80:20, urychleně daný poměr obraťte, věnujte se mobilní verzi a uvidíte, že to vaši zákazníci ocení.

Vzhled

O vzhledu bychom se mohli rozpovídat na několik odstavců, ale pokusím se to co nejvíce zkrátit. Aby stránka byla líbivá, nemusí být plná efektů a vychytávek. Hodně udělá samotné uspořádání, typografie, rozmístění prvků a v neposlední řadě zvolené barvy a obrázky. Myslete, že cílem je zasáhnout co největší skupinu lidí, volte tedy neutrálnější vzhled, kterým nikoho neurazíte. Nikdy však nezapomínejte a držte se pravidla, které skutečně platí: „V jednoduchosti je krása.“

Přehlednost

Dobrý vzhled se podepíše také na přehlednosti. Zákazník by se na stránkách neměl ztrácet ba naopak. Proveďte zákazníka webem a ukažte mu to, co je pro vás nejdůležitější.

U webu také nezapomínejte na jednu důležitou věc. Pokud plánujete vplout do online marketingu se vším všudy, neobejdete se bez člověka, který si bude vědět rady s nasazením všech potřebných kódů a měřících služeb. Jedině tak pak bude možné měřit účinnost kampaní a díky naměřeným datům kampaně dále upravovat a zvyšovat jejich efektivitu při stejné investici.

V tomto díle jsme si řekli, proč je dobré věnovat dostatek času tvorbě vlastní identity a proč je důležité mít kvalitní internetovou stránku. K webu se budeme vracet i v dalších dílech, proto pokud se vám tento díl líbil, budeme moc rádi, když se o něj podělíte s vašimi kolegy, kamarády a pokud byste se chtěli na něco zeptat, neváhejte mi napsat. Budu rád za vaši zpětnou vazbu.

Líbil se vám článek? Řekněte o něm vašim přátelům.

Mohlo by vás zajímat.

mavebáci na horách

Letošní rok je pro mnohé z nás taková menší zkouška 🔥 U nás v mavebu jsme si díky pandemii například mohli…

SOS. Moje firma umírá na koronavirus.

Doba je jaká je. S tím nic neuděláme, nebuďte z toho ale smutní. Aktuální situace možná odhaluje naše slabá místa,…

Chcete být v obraze?

Přihlašte se k odběru a o novinkách
budete vědět vždy jako jedni z prvních

Chcete být v obraze?

Přihlašte se k odběru a o novinkách
budete vědět vždy jako jedni z prvních

Menu