Co (ne)dělat při prezentaci na sociálních sítích

Obsah
  1. Úvod
  2. Nejčastější chyby firem na sítích
  3. Sociální síť není nástěnka

Mnohokrát jsme se setkali s manažery firem, restaurací nebo s lidmi, co se snaží budovat povědomí o značce. Na otázku, jak vystupují na internetu většinou odpověděli podobně: „Na internetu se mi nějak nedaří, lidé o produkt nejeví zájem, lidé ‘nelajkují’ mou stránku na Facebooku, nesledují nás na Instagramu, nemá to smysl, nefunguje to…“ Největším problémem většinou ale je, že prezentace na internetu vyžaduje jistou strategii, kterou většinou subjekty s tímto názorem nemají.

Nejčastější chyby firem na sociálních sítích

Prostě tam jednou za den něco dejte, jedno co, hlavně ať to tam žije!

Tak zaprvé, není to jedno. Na obsahu záleží víc, než by jste si mohli myslet, pokud to s tím myslíte opravdu vážně. A za druhé, když už to tedy myslíte vážně, tak ať vaše komunikace (nejen) na facebooku má nějaký řád. Strategie v komunikaci na sociálních sítích je součástí většího celku, a tím je globální marketingová strategie firmy či značky. Pokud takovou strategii nemáte, je možně, že to „nějak“ půjde, ale přece jen je lepší vědět, jak jste si dané příznivce získal a co jsou vlastně zač.

Založím si profil na všech sociálních sítích, ať jsem vidět. Lidi si mě pak snadno najdou.

Začal jste podnikat a chcete být vidět, chápeme vás i vaši potřebu. Sociálních sítí ale přibývá a zároveň i ubývá a nelze být všude. Je dobré si také uvědomit charakter vašeho podnikání a situaci v České republice. Zkrátka, pokud se vašemu kamarádovi v zámoří podařilo prosadit skrze síť LinkedIn, vám se to samé u nás podařit nemusí ba naopak. Zvolte si sítě, jejichž prostředí dobře znáte a víte, že jsou jedny z nejpoužívanějších u nás, protože jedině tak má vynaložený čas hledáním fanoušků smysl.

Dávej tam hlavně produkty, aby je lidi měli pořád na očích!

Ano, sociální sítě máte především proto, abyste přilákali lidi k vašim produktům, a tak tam ládujete jeden produkt za druhým a váš sociální kanál už z dálky křičí „Nakupte u nás!!“ Je to ale správně? Odpověď zní ano i ne. Je dobré sdílet například i obsah třeba z výroby produktů, z firemních večírků, zajímavosti z prostředí firmy, zkrátka něco, co nebude nudné, protože jen produkty jsou nuda a nuda nikoho nezajímá.

Sociální síť není nástěnka

Pokud chcete udržet zájem lidí o vaši stránku, věnujte se jim. Je chyba nevšímat si napsaných komentářů a ještě větší chybou je neodpovědět na došlou zprávu. Pokud nejste schopni najít si čas na odpověď, raději profil zrušte, protože než mít neaktivní stránku, je lepší nemít žádnou. Připočtu-li k tomu všemu ještě gramatické chyby, nebo neaktuální informace o společnosti, to vše je hodně špatná vizitka a těch si lidé, když si vás prověřují všímají nejvíce.

Pravidel vystupování na sociálních sítích je mnoho, my jsme se v tomto článku pokusili zaměřit na nejčastější chyby, kterých se firmy ve virtuálním světě dopouštějí. A jak jste na tom vy?

Marketingová příručka

Další články z mavebu

Inspirace

Testovali jsme, jak podpořit brand. Které cílení se nejvíc osvědčilo?

Pro dlouhodobý růst značky v online světě nestačí jen zařazení výkonnostních kampaní. U klienta Čerpadla Vrchlabí jsme proto vyzkoušeli různá cílení pro podporu brandu.…
Inspirace

Základní přikázání, jak na Internetové bannery

Legendy praví, že první banner měl proklik 44 % a že dnes už na internetové bannery nikdo nekliká a jsou…
Inspirace

5 doporučení, jak napsat článek tak, aby bavil

Pozvedněte svůj blog na vyšší úroveň jednoduchými tipy, jak napsat článek, a udržte čtenářovu pozornost až do konce. Obal knihu…